
Моніторинг громадянської освіти у вищій школі: результати дослідження
З 6 листопада до 13 грудня 2024 року в КПІ ім. Ігоря Сікорського проведено дослідження громадянської освіти у вищих навчальних закладах за підтримки Фонду Ганнса Зайделя. Дослідження спиралося на ключові міжнародні документи, зокрема Рамку компетентностей для культури демократії Ради Європи та «Ключові компетентності для навчання протягом життя» 2018 року. Вони визначають громадянські компетентності як багатогранне поняття, що охоплює знання, навички та цінності для активної участі у демократичному суспільстві. Особлива увага приділяється медіаграмотності, критичному мисленню, інтеркультурному діалогу та психологічному благополуччю.
Для аналізу було обрано університети, які входять до топ-15 рейтингу University Impact Rankings за показником внеску у досягнення Цілі сталого розвитку ООН №16. До уваги бралися також кращі практики європейських університетів, зокрема учасників альянсу CIVIS, який об’єднує провідні заклади освіти Європи.
Аналіз показав, що міжнародні практики акцентують увагу на важливості інтеграції ментального здоров’я у формування громадянської свідомості. Європейські університети приділяють значну увагу навчанню запобіганню стресу, розвитку стійкості та підтримці емоційного балансу студентів, що сприяє їхній соціальній активності.
Для вдосконалення громадянської освіти в Україні пропонується розширити зміст навчальних програм університетів та до Концепції розвитку громадянської освіти в Україні 2030, зокрема включити модулі про екологічну відповідальність, гендерну
рівність і протидію дезінформації. Медіаграмотність, критичне мислення та навички аналізу інформації мають стати основними компонентами сучасної громадянської освіти, особливо з огляду на вплив штучного інтелекту на інформаційний простір.
Більше інформації за посиланням Результати дослідження
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.